До Бітрікс24 можна, окрім хмарної АТС, підключити ще і офісні АТС (число АТС, що підключаються не обмежене).
Т.к налаштування підключення своєї АТС по Rest API не залежить від Бітрікс24, а повністю налаштовується в сторонньому застосунку, ми ці підключення не розглядатимемо - це детально розписано на сторінці завантаження цих застосунків в Маркетплейсі24.
Розглянемо Інтеграцію з офісною АТС через SIP-коннектор.
Логіка роботи SIP-Коннектора наступна:
- При здійсненні вихідного дзвінка Бітрікс24 спробує приєднатися до сервера, вказаного вами в розділі Вихідні дзвінки форми налаштувань номера, та, авторизувавшись з логіном / паролем, зробити дзвінок.
- Для прийому в портал вхідного дзвінка необхідно створити на своїй IP-АТС транк з параметрами, які вам надані в розділі Вхідні дзвінки форми налаштувань номера, та відправляти в цей транк всі АТС дзвінки що надходять.
Якщо після тестування вас влаштувала робота сервісу, та ви збираєтеся використовувати АТС для вихідних дзвінків, необхідно оплатити ліцензію по кнопці Оплатити підключення модуля для вихідного зв'язку.
- Ліцензія на SIP-коннектор купується на весь Бітрікс24. Тобто, якщо ви будете підключати більше однієї SIP АТС до вашого Бітрікс24, то додатково купувати SIP-коннектор не потрібно.
- Ліцензія на SIP-коннектор купується окремо, тобто вона не прив'язана до рахунку телефонії Бітрікс24.
Для обробки дзвінків, крім налаштувань в Бітрікс24 та в самій АТС, необхідно буде виконати налаштування на мережевому екрані (firewall) вашої локальної мережі.
Налаштування в Бітрікс24
-
Скористайтеся кнопкою Підключити офісну АТС.
-
Далі натисніть кнопку Підключити офісну АТС:
-
Заповніть поля форми для підключення:
- Назва підключення - довільна назва з'єднання. Необов'язкове поле.
- Адреса сервера – це IP-адреса вашої АТС.
- Логін та Пароль – дані для доступа до АТС.
- Назва підключення - довільна назва з'єднання. Необов'язкове поле.
-
Натисніть Зберегти. Дані збережуться, система перейде до налаштувань маршрутизації.
Налаштування офісної АТС
Розглянемо налаштування офісної АТС на прикладі Asterisk. Для налаштування АТС дані беруться з блоку Вхідні дзвінки:
Створення транка
У файлі конфігурації для каналів SIP в Asterisk sip.conf необхідно створити запис наступного виду:
[voximplant] dtmfmode=rfc2833 ; замість your_account необхідно використовувати ім'я вашого профілю в полі Адреса сервера (див. ілюстрацію вище). fromdomain=your_account type=friend host=your_account ;в якості значення полів типу user використовується значення поля Логін fromuser=asterisk username=asterisk ;в якості значення пароля використовується значення поля Пароль secret=mypass insecure=port,invite contex=contex-internal disallow=all nat=yes allow=ulaw&alaw
nat
, який ставиться в yes/no
, в залежності від того чи використовується у вас NAT чи ні.Як приклад наведемо зразок налаштувань за даними з нашого прикладу вище:
[voximplant] dtmfmode=rfc2833 fromdomain=ip.b24-6864-1386141129.bitrixphone.com type=friend host=ip.b24-6864-1386141129.bitrixphone.com fromuser=sip10 username=sip10 secret=******************* insecure=port,invite contex=contex-internal disallow=all nat=yes allow=ulaw&alaw
incoming
замість ip
(наприклад: incoming.b24-6864-1386141129.bitrixphone.com
). Ви можете продовжувати використовувати це позначення і далі, але модуль телефонії буде працювати значно повільніше. Краще змінити на ip
.Налаштування буде застосовано командою в консолі Asterisk:
sip reload
Налаштування дзвінків з Asterisk у Voximplant
<Вам потрібно попередньо скласти свій план набору (Dialplan) в файлі конфігурації Asterisk extensions.conf. Планом набору визначається обробка і маршрутизація вхідних і вихідних дзвінків. Файл extensions.conf керує поведінкою всіх з'єднань, що проходять через АТС.
При складанні свого плану набору потрібно прописати команду:
Dial(SIP/voximplant/${EXTEN})
В такому випадку дзвінок надійде в Бітрікс24 як дзвінок на номер, на який він спочатку прийшов в Asterisk.
Налаштування буде застосовано командою в консолі Asterisk:
dialplan reload
Налаштування Firewall локальної мережі
За замовчуванням для SIP використовується порт 5060, а для медіа (RTP) 10000-20000 порти. Порт 5060 може бути як TCP, так і UDP - це залежить від існуючих налаштувань локальної мережі.
Зазвичай для SIP важливо, щоб вихідний трафік був дозволений (з АТС наприклад), а входять коннект працюватимуть автоматично. RTP зазвичай використовується як UDP (щоб при втраті пакетів дані продовжували передаватися).
Самі порти можна налаштовувати в властивостях АТС: який там вказано, такий потрібно відкривати і в firewall.
Рекомендую також прочитати:
- Інтеграція 3CX Phone System та Bitrix24 (стаття на Хабре)