top_ua
Головна сторінка

Підтримка24

Як створити бізнес-процес зі статусами

Рейтинг:

При проектуванні шаблону бізнес-процесу зі статусами, після настройки його параметрів здійснюється перехід до конструювання безпосередньо самого шаблону в 2 етапи:

  1. Створення необхідних статусів;
  2. Налаштування дій всередині кожного статусу і створення зв'язків між статусами;
  3. Налаштування прав доступу для статусу.
Також буде розглянуто наступне:
  • Загальна схема роботи;
  • Невеликий приклад налаштування статусу.

Створення статусів

Створення статусів виконується на головній сторінці побудови шаблону бізнес-процесу.

Для цього:

  • Натисніть кнопку Додати статус для створення нового статусу:

    Важливо! Бізнес-процес завжди буде починатися з першого створеного статусу. Змінити статус, з якого буде починатися процес, в подальшому неможливо.
  • У формі створення статусу вказується його назва та права доступу до документа (елементу бізнес-процесу) в даному статусі:

  • Збережіть статус.

Аналогічним чином додаються всі необхідні вам статуси.

Наприклад, можуть бути додані наступні статуси в шаблон:


Налаштування дій всередині кожного статусу і створення зв'язків між статусами

Після того, як всі статуси створено, слід налаштувати операції і дії (підпроцеси), які будуть виконуватися в кожному статусі, а також створити зв'язки між ними.

Для кожного статусу може бути налаштовано:

  • Команда, дозволяє користувачеві вручну запускати подпроцесс. Зовнішній вигляд елемента керування, за допомогою якого користувачем буде запускатися команда, залежить від місця запуску бізнес-процесу і типу документа. Команду можна використовувати, наприклад, для визначення того, як повинен виконуватися бізнес-процес. Або як подпроцесс, який потрібно виконати тільки за певних умов.

    Дія подібна за змістом дії Команда для шаблону послідовних бізнес-процесів.

  • Виконання через заданий час - дозволяє відкласти виконання подпроцесса на заданий в обробнику час. Дана дія зручно використовувати, наприклад, якщо необхідно автоматично виконати якісь дії без участі співробітників.

    Дія подібна за змістом дії Пауза у виконанні для шаблону послідовних бізнес-процесів.

  • Оброблювач входу в даний статус - окремий послідовний бізнес-процес, завжди виконується автоматично при вході в даний статус.

  • Оброблювач виходу з даного статусу - окремий послідовний бізнес-процес, завжди виконується автоматично при виході з даного статусу. Наприклад, можна відправляти інформаційне повідомлення, що процес вийшов з поточного статусу.

Налаштування прав доступу для статусу

За замовчуванням бізнес-процес використовує права документа, але в кожному статусі можна додатково вказати права, які будуть додані до прав документа саме в цьому статусі.

Розглянемо приклад налаштування прав для документа і певного статусу на основі списків

В налаштуваннях списку вкажемо такі права доступу:

  • Співробітники = додавання;
  • Автор = читання.

Після такого налаштування прав робота зі списком буде наступні:
Співробітник зможе додавати елементи списку і переглядати тільки свої, але він не зможе бачити поточний статус бізнес-процесу на відповідній вкладці при детальному перегляді елемента списку.

Сенс в тому, що права на список і права у бізнес-процесу - це різні права. І за правилами списків (Інфоблоки) вони "не знають" такий тип користувача як Автор (це поняття тільки для бізнес-процесів.

Рішення проблеми з відображенням статусу бізнес-процесу на відповідній вкладці детального перегляду елемента списку:

В налаштуваннях прав необхідного статусу вкажемо, що право на читання має Автор . У цьому випадку права з бізнес-процесу додадуться до прав на список, і станеться зіставлення поняття Автор з конкретним користувачем і його правами в списку.

Після такого налаштування користувач зможе переглядати статус бізнес-процесу, коли той буде знаходитися в необхідному статус.

Загальна схема роботи

При вході в статус першим завжди виконується Оброблювач входу в даний статус, якщо він заданий. Після виконання всіх внутрішніх дій статусу бізнес-процес переходить в режим очікування. Для подальшого продовження процесу можна скористатися підпроцесами Виконання через заданий час і Команда.

Якщо в обробника входу в даний статус вже доданий перехід до іншого статусу перериває виконання поточного, то після нього відразу буде виконуватися Оброблювач виходу з даного статусу . Підпроцеси Виконання через заданий час і Команда будуть в такому випадку пропущені.

Якщо статус не є кінцевим, то перехід від одного статусу до іншого (створення зв'язків) за допомогою дії Встановити статус , яке повинно розташовуватися всередині подпроцесса, який передбачає такий перехід.

При виході зі статусу автоматично буде виконано подпроцесс Оброблювач виходу з даного статусу , якщо він створений.

Невеликий приклад налаштування статусу

Наприклад, розглянемо додавання команди для статусу Чернетка.

Для цього:

  • У випадаючому меню для даного статусу натисніть Команду . Відкриється форма настройки основних параметрів команди:

  • Вкажіть назву команди і користувачів, які можуть виконати дану команду. Якщо документ повинен змінити статус після виконання команди, то виберіть необхідний статус за допомогою списку. Список статусів формується з статусів бізнес-процесу.
  • Збережіть параметри команди.

В результаті буде створено дію в статусі і зв'язок між статусами:

Оскільки команда - це власний послідовний бізнес-процес, то даний процес необхідно створити.

Для цього:

  • Клацніть за назвою команди. Відкриється візуальний конструктор:

  • У конструкторі вже міститься дію Встановити статус , так як в ході виконання команди відбувається зміна статусу бізнес-процесу. У схему команди додайте необхідні вам дії і виконайте їх налаштування.

    Створення окремого бізнес-процесу в кожному статусі виконується аналогічно створенню послідовного бізнес-процесу.

    Коли подпроцесс створений, то для повернення на головну сторінку створення шаблону бізнес-процесу зі статусами служить кнопка Повернутися до налаштування статусів.

  • Для налаштування дій в кожному статусі повторіть описані вище кроки.

  • Після закінчення виконання необхідних налаштувань не забудьте зберегти шаблон за допомогою кнопки Зберегти , яка знаходиться на головній сторінці зі статусами бізнес-процесу.

Дякую, допомогло! Дякуємо :) Не допомогло Дуже шкода :(
Дізнайтесь, чому:
Це не те, що я шукаю
Дуже складно і незрозуміло

Не знайшли відповідь на своє питання?

ПОСТАВТЕ ПИТАННЯ КОМАНДІ ПІДТРИМКИ24
Створювати звернення в техпідтримку можуть тільки користувачі комерційних тарифів. Користувачі безкоштовної версії мають доступ до безлічі навчальних статей та відео, а також записів вебінарів по Бітрікс24. З усіма питаннями по встановленню, впровадженню та доопрацюванню вам допоможуть наші партнери