CRM (Customer Relationship Management System - система управління взаємовідносинами з клієнтами) – це система управління продажами.
CRM оптимізує роботу з клієнтами та супроводжує їх від першого контакту до фінальної угоди.
Як же почати роботу з CRM в Бітрікс24?
Налаштовуємо CRM
Кожна компанія по-своєму унікальна. Тому перш за все слід налаштувати систему під специфіку вашого бізнесу.
Основні параметри розташовані в розділі CRM - Налаштування.
Додаємо ліди
CRM оптимізує роботу з клієнтами. Тому наш наступний крок - додати цих самих клієнтів:)
Почнемо зі створення нових лідів. Лід - це холодний контакт, зачіпка з потенційним клієнтом. Це будь-яка мінімальна інформація - будь то номер телефону, адреса електронної пошти або повідомлення з соціальної мережі.
Існує кілька способів додати лід:
- Занести їх вручну
- Імпортувати готовий список
- CRM-форми та віджет на сайті
- Вхідні листи та дзвінки
Кожен лід - це потенційний клієнт, тому важливо ефективно працювати з кожним лідом.
Опрацьовуємо ліди
Тепер наше завдання - привернути клієнта, запланувати дзвінки, листи та зустрічі.
Вся історія спілкування з клієнтом зберігається в CRM - ви завжди будете в курсі поточного стану справ.
Після успішної обробки ми конвертуємо лід в контакт або компанію, а в разі продажу - в угоду.
Натисніть Завершити обробку ліда та виберіть потрібний результат зі списку:
Робота з лідом закінчена - він залишиться в CRM та буде прив'язаний до нових елементів.
Як же елементи CRM пов'язані між собою?
На схемі видно, що справи (завдання, зустрічі, дзвінки, листи) є у всіх елементів.
Плануємо справи
Що ж таке справи в CRM? Це будь-яка запланована активність - передзвонити клієнтові, вислати пропозицію, провести презентацію тощо.
Поточні справи можна переглянути в розділі Мої справи. Тут ви побачите всі справи: як заплановані, так і виконані для будь-яких елементів (лідів, контактів, компаній та угод).
Спеціальні лічильники підкажуть, скільки справ вимагають вашої уваги:
Історія
Вся історія взаємодій з клієнтами розташована в розділі CRM - Історія.
У кожного елемента (лід, контакт, компанія, угода) є своя картка. У ній ви можете переглянути інформацію, останні події та заплановані справи.
Тут же одним кліком можна додати нову справу або залишити коментар.
Працюємо з угодами
Кінцева мета будь-якого бізнесу - продаж товарів та послуг, тобто угода.
На етапі створення угоди ми додаємо товари, які купує клієнт.
Ми можемо створити товари прямо в угоді (вкладка Товари) або вибрати їх з каталогу.
В угоді ми продовжуємо спілкування з клієнтом - обговорюємо деталі покупки, дзвонимо, пишемо та виставляємо рахунки.
Нарешті угода укладена, та ми успішно її закриваємо.
Аналітичні звіти
Тобто, для більш глибокого аналізу перейдіть в розділ CRM-аналітика - Мої звіти.
Тут ви знайдете всі основні показники, звіти та докладну статистику.