Лід - це най-най «найхолодніший контакт», зачіпка, яка може стати клієнтом, а може і не стати. Це може бути email, номер телефону, навіть якась подія - все, що може послужити джерелом для ваших менеджерів з продажу; все, за що можна «зачепитися», щоб в майбутньому отримати клієнта.
Облік лідів в CRM важливий для аналізу продажів. Те, як ліди конвертуються в реальних клієнтів, показує, по-перше, наскільки якісну аудиторію привертає ваш маркетинг (якщо пошуком лідів займаються не менеджери з продажу безпосередньо) і, по-друге, наскільки ефективно менеджери працюють з лідами, чи приводять їх дії до продажу.
Як додати лід?
1. Вручну - найпростіший варіант - заносити кожен лід, натискаючи кнопку Додати та вказуючи все, що про нього відомо.
2. Імпортувати - якщо у вас вже є база, яку ви хочете перенести в Бітрікс24 - це легко зробити, завантаживши файл формату .csv. В системі є шаблон такого файлу, ви можете завантажити його та ознайомитися зі структурою.
3. Автоматично з сайту - якщо на вашому сайті є анкета, форма запиту або інша веб-форма, яку заповнюють потенційні клієнти, всі отримані дані ви можете перенести автоматично в Бітрікс24.CRM;
4. Із вхідних листів та дзвінків (навіть якщо дзвінок пропущений)
Для того щоб лід перетворився в продажу (в угоду), менеджер може використовувати різні інструменти Бітрікс24 (варто зазначити, що Бітрікс24.CRM - це саме інструменти для спрощення та прискорення роботи, талант продавця ніхто не відміняв):
- запланувати зустріч, дзвінок та додати нагадування про це;
- написати листа з CRM;
- поставити завдання (собі або колезі);
- зателефонувати безпосередньо з CRM з можливістю «впізнати», того, хто телефонував (якщо клієнт подзвонить, відразу відкриється його картка), записати розмову, перенаправити дзвінок іншого співробітника, прийняти дзвінок на мобільний телефон та інше.
Як отримувати лід з листа
Як отримувати лід із дзвінка
Статуси ліда
При роботі з лідом можна змінювати його статус.
Статус - це той етап, на якому зараз знаходиться спілкування з клієнтом. Ці етапи можна налаштувати так, як потрібно саме вам. Для цього перейдіть в розділ Налаштування - Довідники - Статуси
У процесі роботи з лідами статуси виглядають так:
Конвертація ліда
Коли попередня робота з лідом завершена, та намічається угода - лід можна конвертувати в інші елементи CRM:
- Контакт - якщо є інформація про конкретну людину
- Компанія - якщо робота йде з юридичною особою
- Угода - якщо є впевненість, що справа дійде до продажу та оплати
Причому лід можна відразу перетворити і в контакт, і в компанію, і в угоду, щоб не заповнювати одну і ту ж інформацію.
Лід може виявитися неякісним - наприклад, людина подзвонила і помилилась номером, або просто цей клієнт вам не підходить. В цьому випадку можна перевести лід в статус неякісного і це враховується при аналізі роботи з клієнтами.
За замовчуванням, конвертувати лід може менеджер, який додав лід, його керівник і адміністратор вашого Бітрікс24. Права доступу по управлінню лідами можна розподілити зручним для вас шляхом в розділі CRM - Налаштування - Права доступу.
Як налаштувати права доступу
Звіти
Важливо не тільки працювати з лідами, але й аналізувати процес продажів. Наочну інформацію про ефективність роботи можна отримати за допомогою типових звітів.
По суті, ви можете працювати і без лідів - відразу використовувати контакти і компанії. Однак ліди дають можливість стежити за процесом роботи з клієнтами, контролювати ефективність менеджерів, будувати воронку продажів і використовувати багато інших приємних функцій :)