Що таке сегментація бази
Сегментація – це розподіл клієнтської бази на частини за однією або декількома ознаками. Якщо ваша клієнтська база не сегментована, а являє собою один великий список, у якому знаходяться разом знаходяться постачальники, партнери та контрагенти, з нею важко працювати. Щоб знайти клієнтів, які вже купували у вас товар або зацікавлені в певній групі товарів, доведеться переглянути всю базу, а це може зайняти багато часу. Сегментація бази також дозволить відстежувати ефективність роботи з клієнтами з однієї галузі або з тими, що віддають перевагу певному товару. Або запускати різні сценарії роботи за допомогою роботів.
Як сегментувати контакти і компанії
У контактах і компаніях є системне поле Тип, у якому можна вказати основні типи клієнтів, з якими працюєте. Значення цього поля можна використовувати в фільтрах і бізнес-процесах.
Значення типів вказуються в довіднику, перейдіть в CRM – Налаштування – Довідники.
Щоб відредагувати тип, наведіть на нього мишку. Вкажіть типи контактів і компаній, з якими ви працюєте.
Поділ бази за єдиною ознакою не можна назвати повноцінною сегментацією. Усередині b2b ринку компанії можна розділити на постачальників, покупців або підрядників, варіанти залежать від вашої сфери діяльності. У Бітрікс24 ви можете використовувати поля користувача типу Список, щоб відзначати ключові особливості клієнтів.
Як сегментувати угоди
Угоди сегментируются аналогічно контактам і компаніям, y довіднику знайдіть розділ Тип угоди і вкажіть потрібні значення.
Для різних типів угоди можна призначати різних відповідальних співробітників. Наприклад розподіляти звернення за відділами або передавати тендерним фахівцям.
Як вказати типи угод і клієнтів в картці
За замовчуванням поле Тип знаходиться в розділі Додатково карток угод, контактів і компаній.
Якщо це поле не відображається, то внизу розділу Додатково натисніть Вибрати поле, а потім Тип. Після цього воно буде відображатися в картці.
Такий спосіб сегментації бази спростить збір аналітики і допоможе правильно вибудувати роботу з клієнтами.